אחת הטעויות שארגונים עלולים לעשות בחזרה לשגרה

אחת הטעויות הגדולות שארגונים עלולים לעשות היא לחזור מהר לשגרה מבלי לבצע תהליך למידה מעמיק מהמשבר הזה. כי לשגרה יש נטייה לסחוף אותנו מהר לעינייני היום יום. ואחרי שנסחפים כבר כמעט בלתי אפשרי לחזור אחורה.

תראו, עברנו את שלב א' במשבר שלא היה כמותו. הוא השפיע על כולנו ונגע בכולנו בדרך זו או אחרת. הוא הביא אתו שינויים ב mindset של כולנו, שינויים בחשיבה על מה אפשרי ומה לא, הביא אתו יצירתיות חסרת תקדים כדי לעזור בפתרון בעיות שעלו. התייעלות בתהליכים. הוא הביא אתו קיצור או ביטול של בזבוזים בתהליכים. הוא לימד את כולנו מה המשמעות של אג'יליות והתנהלות בתנאי אי וודאות. הוא הביא אתו דאגה לעובדים ולמשפחות שלהם מסוג אחר. והוא הביא אתו תרומה לקהילה מכל הלב, משמעות וחיבור למשהו גדול יותר.

אז לפני שאתם עושים את המקסימום כדי לחזור לשגרה הקודמת ולשדר business as usual ,עשו את אחד השלבים החשובים ביותר בניהול משברים. שלב הלמידה.

הלמידה צריכה להתבצע ב 2 מישורים:

1.     למידה מהמשבר הזה עבור המשברים הבאים

2.    למידה מהמשבר עבור השגרה החדשה 

3 השאלות החשובות ביותר לשאול:

1.     מה היו ההישגים העיקריים שלנו במשבר הזה?

2.    מה עשינו פחות טוב במשבר ואנחנו רוצים לשפר?

3.    איך ניתן למנף את הלמידות מ 1 ו 2 בעיצוב השגרה החדשה? במשבר הבא?

חשוב לשאול את השאלות האלה בכמה רמות:

1.     העובדים, מנהלי הביניים וההנהלה הבכירה

2.    האנשים, ברמת התהליכים וברמת הכלים.

3.    ברמת הצרכנים והלקוחות. ברמת הספקים.

אחד הנושאים שמומלץ להתעכב עליהם לעומק הוא נושא העבודה מהבית למשל. הוא נושא חוצה ועשוי להיות רכיב משמעותי בשגרה החדשה שתעצבו לכם.

מתוך התשובות, שיהיו יקרות ערך לתהליכי השיפור המתמיד שלכם כארגון, תוכלו לבנות את השגרה החדשה. כי לחזור לשגרה הישנה יהיה פשוט בזבוז. בזבוז של הזדמנות ללמוד. הזדמנות להשתפר. הזדמנות לרגש אנשים, הזדמנות להיות טובים יותר. הזדמנות להשפיע יותר. הזדמנות להצליח יותר.

השארו מעודכנים

כתבות נוספות

דילוג לתוכן